Halluks Valgus Nedir?

Halluk Valgus birçok insanda görülebilen, ayak başparmağında farklı sebeplerden dolayı deformasyon sonucu ortaya çıkan çıkıntılarıdır. Ayak başparmağı çıkıntısı da denir.

Tedavisi

Halluk Valgus tedavisinde uygulanan pek çok farklı yöntem vardır. Bunlardan biri baş parmak etrafında bulunan tendon ve ligamentlerin tamiridir. Bu işlemde eklemin dengesi sağlanır. Deformasyon sebebiyle eklemin iç kenarlarında oluşan gerginlik kesilme işlemleri ile düzeltilir.

Diğer bir işlem de artrodezdir, bu işlem çok ilerlemiş vakalarda uygulanır. Tamamen deforme olmuş eklem yüzeyi kaldırılır ve başparmak eklemi 10 derece olarak sabitlenir. Eklemler kaynadıktan sonra yüzeyler birbirini daha sıkı tutsun diye vida, tel, plak gibi ek aparatlar konulur.

Ekzostektomi işleminde sivrileşen ve büyüyen 1. Tarak kemiğinin çıkarılması işlemidir. Bu işlem esas kemik ameliyatlarına ek olarak yapılır. Ağrıya sebep olan kemik dokusu çıkarılır.

Rezeksiyon artroplastisi yaşı ilerlemiş ve aktif bir yaşantısı olmayan kişilerde uygulanması tercih edilen bir yöntemdir. Bu yöntemde eklemde hasar gören yerler temizlenir ve yalancı bir eklem oluşturulur. İyileşme süreci oldukça hızlıdır, estetik açıdan da daha güzel sonuçlar alınır. Ancak uzun vadede ayak çıkıntısının tekrarlaması oldukça muhtemeldir.

Osteotomi ise tarak kemiğinin kaydırılması ile yapılan bir işlemdir.

Önlemler

Ayak çıkıntısını gidermek için uygun ayakkabı giyimi yeterli bir önlem olacaktır. Ayak çıkıntılarında ağrı oluşturanlarda bu durumun ilerlemesini önlemek için koruyucu cerrahi işlemler uygulanabilir. Ancak eğer ağrı yoksa bu işlem doktorlar tarafından uygulanması gerek görülen bir işlem değildir.

Ayak çıkıntısı olanlar bu durumun ilerlemesini önlemek için ayakkabı seçimlerinde oldukça özenli davranmalıdırlar. Ayak biçimine en çok uyan ayakkabı seçimi ve deneyerek ayakkabı almak oldukça önemlidir. İki ayağın ölçüsü de birbirinden farklı olabilir, ayakkabı seçimlerinde büyük olan ayağa göre deneme yapılması her zaman daha faydalı olacaktır.

Halluks Valgus Ateli

Halluk valgus sahibi kişilerin ağrılarını azaltmak için tasarlanan özel ateller mevcuttur. Ancak ister gündüz ister gece kullanımı için olsun bu ateller sadece ağrıyı azaltmaya yöneliktir. Ayak parmağı çıkıntısı durumu ateller ile tedavi edilemez veya geri döndürülemez ancak ağrıyı azaltmak için yeterli oldukları bilinmektedir.