Kalça Kireçlenmesi Belirtileri

kalça kireçlenmesi belirtileri

Kalça kireçlenmesi başlangıç aşamasında hastanın fark edebileceği herhangi bir belirtiye neden olmaz. Ancak kireçlenmenin boyutu arttıkça hastanın şikayetleri de belirgin hale gelmeye başlar. Kalça kireçlenmesinin belirtileri şöyledir:

• Hareket sırasında ve ondan sonra eklemde ağrı,
  • Hava değişiminden önce veya hava değişimi esnasında eklemde hastalık,
  • Eklemde şişme ve esneklik kaybı,
  • Parmak ucu üzerinde kemiksel şişkinlikler oluşabilir. Benzer şişkinlikler parmağın orta ekleminde de ortaya çıkabilir.

Kalça Kireçlenmesinin en önemli şikayet ağrıdır. Ağrı sızı tarzında ve tutulan eklemde hissedilir. Ağrı hastalığın başlangıç döneminde hareketle artar ve istirahatle azalır. Hastalık ilerledikçe ağrı basit aktiviteler esnasında bile sorun olabilir. Daha ileri dönemlerde gece uyku düzenini bozan sürekli ağrı oluşabilir. Eklemin hareket kabiliyeti kısıtlanabilir. Ağrının şiddeti her zaman durağan değildir. Hiçbir nedene bağlı olmaksızın iyi ve kötü günler hatta aylar olabilir. Bazı hastalar bunu hava durumuna bağlar yahut daha çok fizyolojik aktivite ile ilişkili olduğunu düşünür.

Ağrı haricinde eklemde şişlik, tutukluk, sertlik, krepitasyon (hareket ile eklemden gelen çıtırtı sesi), eklem hareketlerinde kısıtlanma, şekil bozukluğu olur ve sonunda sakatlık gelişebilir. Sabah tutukluğu yahut istirahat sonrası görülebilir. Sabah tutukluğu kısa sürelidir; 15-20 dakikayı geçmez.

Osteoartritte en sık tutulan eklemler dizlerdir. Hastalar diz çökme, merdiven inip çıkma, sandalyeye oturup kalkma sırasında zorluk yaşarlar. Dizde şişlik, sıvı birikmesi ve şekil bozukluğu olur.